הייתה שגרה: פיקוד המרכז נערך להסלמה בתרגיל ענק

קובי פינקלר | צילום: אילוסרציה No Comments on הייתה שגרה: פיקוד המרכז נערך להסלמה בתרגיל ענק
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כבר חצי שנה שבפיקוד המרכז, נערכים לעימות נרחב עם הפלסטינאים ביהודה ושומרון.

כבר מראש, כתאריך יעד קבעו בצבא את תחילת חודש אפריל. אז, מחד אמורים היו הפלסטינאים להגיש שורה של דרישות כנגד ישראל, ומאידך היה זה העת לכינונה של ממשלה חדשה בישראל.

למרות השקט היחסי באוגדת יהודה ושומרון לא מפסיקים כל העת לתרחש סוגים שונים של מתארים ליום שבו אכן תתהווה פעילות חבלנית רחבת היקף בתחומי יהודה ושומרון בפרט ומרחב פיקוד המרכז בכלל.

בצה"ל לא לוקחים סיכונים. "המציאות שבה נתפס הצבא עם פרוץ מהומות אוקטובר 2000 לא תחזור על עצמה" אומרים בצבא. צה"ל ושירותי הביטחון נמצאים במקום אחר לגמרי.

המוכנות גבוהה מתמיד. אוגדות סדירות ואוגדות מילואים התאמנו ועדיין מתאמנות להתמודדות עם סיטואציות שונות של אירועי טרור, ירי, תהלוכות ענק למעברים ופגיעה בישוב היהודי. הצבא בנה עצמו אחרת. הלקחים הופקו ויושמו, הכוחות בשטח מצוידים ויצוידו בעתיד הקרוב בעוד אמצעים לפיזור הפגנות וגם הפיקוד והשליטה עברו תהליכים משלימים.

לא פלא היה לראות את התרגיל הראשון הגדול שעשה הרמטכ"ל הנכנס אייזנקוט באוגדת יהודה ושומרון. עשרות אלפי החיילים שהוקפצו בתוך שעות לגזרה, תפסו איש איש את מקומו לפי סדר ידוע מראש.

למערכת הביטחון אין ספק שיש להיערך בסבירות גבוהה לעימות. בשטח מסתובבים מחבלים, אנשי מטה, כהגדרתם, ממשוחררי עסקת שליט שמגייסים חוליות ליום פקודה. במחנות הפליטים יש התעוררות של הג'יהאד האיסלאמי וגם "תנזים פאתח" חדש תופס עצמה.

אתמול, נערך בפיקוד המרכז תרגיל לוגיסטי רחב היקף בו נדרשו הכוחות לטפל במספר תרחישים שנלקחו בחשבון בידי צה"ל.

סא"ל אורן אסדו, ראש המערך הלוגיסטי בפיקוד המרכז, מספר לנו על חשיבות התרגיל:

" אם בתרגיל הגדול שערך צה"ל לפני כחודשיים היה עיקר האימון על התייצבות הכוחות ועל המענה המבצעי, הרי שבתרגיל שנערך אתמול, נבחן כל המערך הלוגיסטי של הפיקוד. צריך להבין. מדובר כאן בניוד של אלפי לוחמים בכבישים שמן הסתם יהיו מוקד להתפרעויות והפרות סדר, השתלטות על מרחבים כפריים עויינים תוך מענה לוגיסטי להעברת ציוד, מזון, מים הן לאוכלוסיה והן ללוחמים והכל תחת התפרעויות, ירי , בקבוקי תבערה ועוד".

סא"ל אסדו מספר שלתרגיל זומנו הן מפקדי מילואים שאמורים בשעת חירות לתת את המענה הטוב והמיידי לכל צורה של הפרת סדר המונית והן כוחות הסדיר והקבע הפועלים במרחב "הצגנו ביום ההשתלמות את כל התרחישים וכל מפקד קיבל את כל המידע על גזרתו כולל תרגול בפועל של כל היכולות והנושאים שבהם אנו עתידים לטפל" הוא מסכם.



0 תגובות